Cuma, Ağustos 03, 2007

nesne(l)leşiyorum..

buz olup yangınlar söndürmek istiyorum,
gemiler batırmak..
bez olup ön camı silmek..
allık olmak istiyorum yanakta,
parfüm olup kıvrımlara sinmek..

tuz olmak istiyorum tat vermek için
ve şeker;
yüzü güldürmek...


kum olmak; sarmak ısıtmak
sabun olmak temizlemek
su olmak istiyorum; yaşam vermek
su olmak, kana kana içsinler diye
su olmak, yıkansınlar diye.
su olmak; can almak..


yastık olup başının şeklini almak istiyorum,
çarşaf olup sıcaklığını tutmak, kırışmadan toplanmadan
ve düğme olup göğsünde iliklenmek;
tüm dikkatleri üzerime çekmek için..

ne zaman bu dünyadan ve insanlardan vazgeçsem, nesneler arasında yerimi belirliyorum..
ne zaman anlaşılmadığımı düşünsem, yeni arkadaşlar buluyorum kendime..
ne zaman üşüsem, üzülsem ”kim”lerden, ”ne”lere kaçıyorum..
nesnelleşiyorum biraz da; arınıyorum;
yok olmadan, bölünmeden, payını almadan; sadeleştirmeden onlar beni;
ben sadeleşiyorum..
çünkü;
hayatın noktadan sonraki sıfırlara tahammülü yok;
artık iyi biliyorum..

zynp

7 yorum:

Ümit Kurt dedi ki...

yok olmak istiyorum
var olurken
bitsin istiyorum
devam ederken
aslında bişey istemiyorum
bunları isterken
...

IQ't dedi ki...

yazı da güzel olmuş yorumu da :)

bazı yerler de pek sakat olmuş; su olmak; can almak..
:o

esrArengiz dedi ki...

Zeynep ne güzel ifade etmişsin aslında bu devirde yapmamız gerekeni.
"ben sadeleşiyorum..
çünkü;
hayatın noktadan sonraki sıfırlara tahammülü yok;
artık iyi biliyorum.."

çok teşekkürler

zzeinepp dedi ki...

ben teşekkür ederim; burda sizleri ağırlamak çok değerli :)

Adsız dedi ki...

Düşüncelerinizi ifade ediş biçiminiz gerçekten çok etkileyici. Tebrikler...

zzeinepp dedi ki...

teşekkür ederim :) okunması bile sevindirici

Kara Saplı Kelimeler dedi ki...

okunmak istiyorum?.. bilinmek istiyorum?.. ben bir gizli hazineyim (kenz-i mahfi).. tanrı olmak istiyorum..

:)
en kötüsü tüm bunlara rağmen ölümlü kalmak..
ben ölümsüz olmak istiyorum..
diyebilir mi insan..
diyebilir mi?